K Sport

Koła rowerowe – piasta czy kaseta?

Przy wyborze nowych kół rowerowych mało kto zwraca uwagę na standard bębenka, co oczywiście jest bardzo dużym błędem. Jeżeli chodzi o popularne rowery trekkingowe albo crossowe, to zazwyczaj nie ma żadnych problemów. Wynika to oczywiście z tego, że rowery tego typu posiadają bębenki w popularnym standardzie Shimano. Problemy mogą pojawić się dopiero w przypadku rowerów górskich i szosowych.

Co wybrać?

Jeżeli chodzi o rowery górskie, to przez wiele lat posiadały one bębenki na których bez problemu można było zamontować kasety 8, 9, 10 i 11-rzędowe. Problemy pojawiły się po wprowadzeniu nowych napędów 1-11, w których kasety mają zakres 10-42. Nowością na rynku są 12-rzędowe napędy firmy XTR, które wymagają zastosowania specjalnych piast w standardzie Micro Spline. W nieco lepszej pozycji są osoby, które mają szosowe koła rowerowe. Wynika to oczywiście z tego, że producenci oferują specjalne podkładki o szerokości 1,8 mm. Osoby, które nie wiedzą na jakie konstrukcje postawić, powinny skorzystać z fachowego doradztwa sprzedawcy.

Koła rowerowe a hamulce – co trzeba wiedzieć?

Hamulce jak powszechnie wiadomo są bardzo ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze kół rowerowych. Wybierając poszczególne modele należy zadbać o to, aby koła rowerowe były w 100% kompatybilne z hamulcami. W przypadku hamulców szczękowych, obręcz powinna posiadać powierzchnię hamującą. W wersjach karbonowych niezbędne jest zastosowanie specjalnych okładzin. W przypadku tarczówek, wszystkie piasty muszą być do nich odpowiednio przystosowane. W dzisiejszych czasach królują przede wszystkim mocowania na 6 śrub i Centerlock.

Ciekawą ofertę kół rowerowych oraz innych części i akcesoriów do jednośladów można znaleźć na stronie GoRide.pl.